Marka i model | Bugatti Veyron |
---|---|
Lata produkcji: | od 2005 |
Liczba egzemplarzy do 2008 roku: | 349 sztuk |
Cena podstawowa: | 974 940 EUR |
Typ silnika: | umieszczony centralnie, 2x2 DOHC 64-zaworowy 4 katalizatory, układ wydechowy wykonany w całości z aluminium. |
Silnik: | W16, 15°/90°, cztery turbosprężarki, 4 zawory na cylinder aluminiowy blok i głowice, bezpośredni wtrysk paliwa, 4 chłodnice cieczy, 1 chłodnica oleju silnikowego |
Pojemność skok cm³: | 7993 cm³ (8.0 litrów) |
Średnica cylindra x skok tłoka (mm): | 86 × 86,05 mm |
Moc maksymalna: | 1001 KM przy 6000 obr/min |
Moc z 1000 cm³ (KM): | 125,1 KM |
Stosunek mocy do masy: | 530,2 KM/t |
Max. moment obrotowy: | 1250 Nm przy 2200-5500 obr/min |
Stopień sprężania: | 9,0 : 1 |
Skrzynia biegów / przełożenia: | 7-biegowa DCT, napęd 4x4 – Haldex 1 – 3.176:1, 2 – 2.263:1, 3 – 1.667:1, 4 – 1.290:1, 5 – 1.057:1, 6 – 0.878:1, 7 – 0.795:1, wsteczny – 3.579:1. |
Układ hamulcowy: | karbonowo-ceramiczne hamulce tarczowe, wentylowane, ABS Średnica tarcz – przód: Ø 400 mm / tył: Ø 380 mm |
Karoseria / nadwozie: | Wykonane z włókna węglowego, aluminium, magnezu, stali, tytanu oraz włókna szklanego |
Rozstaw osi: | 2710 mm |
Rozstaw kół przód / tył: | 1723 / 1632 mm |
Opony: | Felgi – aluminiowe Opony – Michelin – przód: 265–680 ZR 500A/tył: 365–710 ZR 540A Z indeksem prędkości pow. 400km/h |
Wymiary długość x szerokość x wysokość: | 4462 × 1998 x 1159 mm |
Zbiornik paliwa: | 100 l |
Masa własna: | 1888 kg |
Prędkość maksymalna: | 407,8 km/h |
Droga hamowania | |
100 – 0 | 31,4 m |
200 – 0 | 126 m |
300 – 0 | 283 m |
400 – 0 | 540 m |
Przyspieszenie | |
0 – 100 km/h: | 2,5 s |
0 – 160 km/h: | 4,5 s |
0 – 200 km/h: | 7,3 s |
0 – 300 km/h: | 16,7 s |
0 – 400 km/h: | 55,6 s |
Zużycie paliwa na 100 km | |
Cykl miejski: | 40,4 l |
Cykl pozamiejski: | 14,7 l |
Cykl mieszany: | 24,1 l |
Przy prędkości maksymalnej: | 125 l |
sobota, 10 listopada 2012
Bugatti Veyron
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz